Till Dig.. :)

Ajdå vad lång tid det har gått, har inte haft lust, ork, tid(?) att skriva. Ja ni vet hur det kan va. Trodde inte det var nån som saknade mina fantastiskt roliga, sammanhängande inlägg.. men min kära vän Johanna, klart att jag uppdaterar för din skull ;) Och mamma har ju väntat i evigheter på att flicka lilla ska skriva nåt kul :p


Jag va hemma i Sverige några dagar, för att krama om pappsen min, som fortfarande inte fått några klara besked från läkare. Fan vad jag är sur på dem, men jag antar att de gör så gott de kan.. Det kändes iaf himla bra att ha varit hemma och myst, jag behövde det! Jag håller tummarna för dig, pappa, du klarar det här!
Vi kan sammanfatta dagarna såhär: shoppingdag med mor, kalas, farsdag middag i Kulla, hemmakväll, en helkväll med Emi och maassor av kramar. Tack för fina precenter! <3

Jag har träffat mina kära party-girls Aristea & Laura, såklart! Varit i Köln med Mandy, där vi var i fiin kyrka och gick på massa shoppinggator och önskade att vi hade en miljon i bakfickan. Träffade tyskar, drack tequila, spelade gitarr och pratade tyska.. Trevlans alltså :)

Jag & Aristea va på Mando Diao konsert, äntligen. Den var jättebra, grabbarna Kan ju sjunga! :p Det händer alltid nåt spännande/roligt när vi är tillsammans, även denna gången! Virrade bort oss liit som vanligt, men vad gör väl det? Vilka minnen vi kommer att ha när vi skiljs åt. Vi är bara Bäst! :)

Vad har Ingaplinga gjort i helgen då? I lördags var det kalas på "Zig Zag",( typ busfabriken fast mkt mindre), Emma hade bjudit in klassen. Där lekte aupairen med barnen i flera timmar. Klättrade och spelade fotboll, så hon va tvungen att ta en powernap när hon kom hem. Sen var jag och Laura (en stund) hos Aristea. Åt pizza, snackade skit, tittade på film och hade det gött. Härligt med sånna hemmakvällar.

Igår fyllde Emma 4 år. Hon har blivit så stor och klok :) Det var glöggkalas hemma, för de andra kompisarna m fam. Hjälpte till så gott jag kunde med allt & inget. Humöret var inte på topp, men jag försökte iaf. Tycker om att träffa nya människor och äta tårta förståss.. men jag vet inte, kalas är inget jag ser fram emot. Kanske för att det inte är "mina vänner, jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig för (när det inte finns ntt diska :p) och är dum som känner mig ivägen.
Men visst, alla var trevliga, barnen var kalasglada och prinsesstårtan var supergod!

Annars så rullar allt på, dagarna och veckorna går fort. Jag och mina barn, vi leker, bråkar, kramas, tjafsar och pussas. Ena dagen känns underbar, andra lite mindre kul. Det är som det ska va alltså :) Även hur jävla bra det är här så kan inte varje dag vara en dans på rosor, som jag tyckte att det var i början :)
 
Det är ju jul snart, helt otroligt! Dags att tänka på julklappar. Hoppas att pappa får vara pigg över julen och att det snart vänder, så alla får må bra och jag kanske blir på bättre humör.  Jag tycker att det är mycket elände runtomkring mig nu, det enda jag vill är att alla som jag älskar ska må bra och ha det liv de förtjänar. Jag kan väl inte göra mycket mer än att finnas till, fortsätta hoppas att allt blir bra. Och inte glömma bort att försöka njuta av MIN dag och vara tacksam över det liv jag lever.  Livet är orättvist, så är det tyvärr.

Nu måste jag sova, så jag orkar med morgondagen. 
Ta hand om er och njut av dagen så gott det går, den kan ju aldrig göras om, har jag hört. :) <3


Kommentarer
Postat av: mamma

Puss på dig...roligt att läsa om dina dagar..trots att jag ju vet det mesta ändå,passa på att uppleva så mkt du bara kan....här kämpar vi på så gott det går ,Sandra åker med pappa på röntgen idag, o jag åker med Robin på koll o efter det ska vi på öron o göra nya hörapparater...så det är full rulle kramar från oss../mamma

2009-12-08 @ 09:24:00
Postat av: Maja

Hej Inga!

Det är jättekul att läsa vad du gör i lux och hur du har det. Var förresten och träffade min gamla familj i helgen, de bor ju i sthlm nu och jag i Uppsala. Var så kul att se barnen igen :) Du får ha det fortsatt bra där nere och sen önskar jag dig en god jul! Hur ser mitt gamla hus ut nu förresten, bor det någon där? haha



Kramar

2009-12-10 @ 20:22:01
URL: http://majasliviuppsala.blogspot.com/
Postat av: Michelle

Tack desamma Inga :)

2009-12-17 @ 20:03:36
URL: http://michellebeit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Design av xoxonicole

RSS 2.0