Vitaminbrist?

Jo, vi skulle ju till Trier förra helgen. När vi kom till Trier var allt stängt, det var tysklands nationaldag, men det kunde ju inte vi veta?! :p Åkte till Franskrike istället, köpte stövlar i Thionville, (jaa faktiskt ;p) sen åkte vi till Metz, där vi satt & var trötta. Man måste inte alltid vara trevlig, (skönt när man vet var man har varan!) På gränsen till Lux fastnade vi i en bilkö i en timme, sen åkte jag heelt fel när jag skulle hem, för att Gps-kärringen är sämst! Det tog alltså sammanlagt 3 timmar för mig att komma hem. Jag var skittrött (efter att ha sovit 4h & ragit hand om barn på  morgonen) & förbannad. Var hemma kl 20, gick och la mig direkt.

Veckan har varit sådär, har varit så himla trött, fast jag lagt mig tidigt varje kväll. Kanske borde äta vitaminer eller nåt?! På förmiddagrna har jag handlat & jobbat i trädgården (klippt buske). Kanske ska bli trädgårdsmästare? :) Måndag & Onsdagkväll var det franska, det är så kul när jag känner att jag lär mig!! Tisdag & torsdagkväll la jag barnen. Eftrsom jag lagt mig såfort jag kunnat känns det som jag sovit bort hela veckan. Egentid?! Igår var jag barnvakt åt mina barn, då Lotta & Palle firade Deras dag! När de lagt sig gick jag faktistk inte & la mig. Tog hand om mig själv i soffan framför Idol :)

Nu sitter jag i Bridel & är barnvakt. Lille Adrian har blivit så himla stor, kul att se att de växer :) Han va lite rädd för mig när jag försökte busa me´n. Kände nog inte igen mig.. Det släppte efter en stund & jag fick kramar. Good job, Inga :)

Förut idag var jag Ariste & Laura på Scanshop & köpte lite chips. De firade 15 år så de bjöd på laxmackor, våfflor mm. God lunch måste jag säga.
Det var min vecka det, hur har DIN varit?

Pussar & kramar

Kommentarer
Postat av: mamma

lyxigt det låter....Frankrike o Tyskland ...bara så där...själv åker jag till boxholm o Mjölby...suck ja ja,annars lunkar det på som vanligt...snyter näsor, torkar rumpor kram



2009-10-11 @ 11:01:24
Postat av: R.J

Hej Inga. Så stor du blivit, har funderat en längre tid på att skriva till dig, för att fråga hur du mår & om du kommer ihåg mig. Härligt att höra att du har det bra i Luxenburg, och att du trivs. Efter ett snack med en gemensam bekant fick jag veta att du har en Bloggsida, där jag faktiskt kunde kontakta dig. Nu har jag gjort det O det känns riktigt bra faktiskt, det är inte utan att jag undrat mycket vad som hände med den lilla tjejen från Lettland. Själv så finns jag numera i Åtvidaberg av alla ställen...nävars det är bra faktiskt, folk är såå trevliga o tillmötesgående här. Anledningen till flytten...Min fantastiska hustru, Malin, kommer du ihåg henne? Iallafall, hon är här ifrån och hennes syskon o mor o far bor här. Såå vi bor här hela familjen, Jag,Malin & våra kottar Olle som förövrigt är 13 år nu!!! det går så jäkla fort... Alva som fyller fem nu den 27:e November & Ellen som fyllde två nu den 16 Oktober. Så det är fullt ös här som du säkert förstår.

Iövrigt...förväntar mig inte ett svar inom någon snar framtid vilket jag har full förståelse för, fast det vore kul förståss att höra av dig. Men för mig så känns det bra att äntligen ha skrivit till dig, samt att ha frågat hur du mår. Utav dina bilder o döma så ser du frisk, glad & jättesöt ut, det gläder mig, jag själv blir bara äldre...det börjar titta ut silverfärgade hårstrån i ansiktet o på hakan, märkligt...Iallafall så har jag nu gjort det jag tänkt så länge, eftersom situationen ser sån ut, att det tyvärr endast kan ske förfrågningar i tanken till dem som fortfarande betyder nåt, så ska du veta att du finns i mina. Vet inte om du kan känna det , men så är det iallafall. du kommer nog alltid vara den lilla tjejen som jag försökte lära en massa andvändbara svenska ord... Ha det nu bäst, ta vara på dig och dem som betyder mest för dig. LYCKA TILL Pling plong...R

2009-10-24 @ 21:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Design av xoxonicole

RSS 2.0