Maginfluensa - inget vidare!

I söndags kväll var jag & Mandy och hälsade på en kompis, som skulle jobba på en radiostation i 24h. Vi tyckte lite synd om honom och åkte dit för att underhålla honom och önska bra låtar :) Kom hem ganska sent, var så glad att jag fick krypa isäng, eftersom jag va väldigt trött. Låg och vred mig hela natten och mådde illa, så ingen vidare sömn alltså. På morgonen spydde "murillade (som jag sa när jag va liten) jag och kände mig helt slut. Beslöt mig för att ändå gå ner och göra frukost till barnen, ett liten steg i taget, djupa andetag, det gick.. Talade om för dem hur läget va, de tog barnen till skolan och jag gick och la mig igen. Hann knappt somna så fick jag springa på toa igen, fy vad jag hatar det.  
Hela måndan låg jag i sängen, spelade ingen roll om jag låg ner eller stod upp mådde illa som fan! Sova, sova & dricka vatten var det som gällde. Tror inte att jag har mått så illa i hela mitt liv, kanske inte ens haft maginfluensa nån gång?

Igår kände jag mig lite bättre, fick i mig lite skorpor & några tortellini iaf. Vilade/sov hela förmiddan. Spelade kort & målade med Oscar och Emma på eftermiddan, när Lotta var borta med Calle. Försökte vara till hjälp, även fast jag inte mådde bra. Ganska dumt av mig. Gick och la mig innan kl 19, utan nån middag. Vaknade kl 21 och låg och vred mig i 3 timmar, kunde verkligen inte somna. Gick ner och tog en skorpa, joo jag var ju hungrig förståss. Sen, typ en time senare kunde jag somna och sov såå gött.

Imorse var jag såå trött och vrålhungrig, så jag var snabb med att göra frukost. Fick i mig en macka med smör & skinka - framsteg! Kände mig ok. Gick med barnen till bussen i snön, jaa det är är massor av snö här nu. När jag klev innanför dörrn var jag slut. Vilade lite, för att sen diska, byta lakan i sängar, sen tog krafterna slut, igen. Jag kan bara garva åt mig själv - Dumt att anstränga sig sådär mkt, skulle inte gjort ett skit egentligen, men men.

Hämtade Calle till lunch och vi gjorde en fin snögubbe. Lämnade honom i skolan, gick hem och la mig i soffan. Ja så har det varit hela dan, stängt av att jag är sjuk en stund, för att nästa falla ihop. Men frisk luft var nog ingen dum idé, känner mig piggare nu, trots att jag var ute och gjorde snögubbe med Oscar förut. Fick i mig middag ikväll och jag funderar på vad jag ska stoppa i mig härnäst. Hungrig hela tiden, hoppas att magen pallar bara..

Veckan har alltså inte börjat så bra, himla tunga dagar har jag haft. Men nu kan det bara bli bättre och imorrn hoppas jag att jag är pigg, för barnen kommer hem kl 12. I helgen MÅSTE jag va piggelin. Ska vara barnvakt borta på fredag, hemma lördag efterm - södag förmiddag? åt 4 barn. Joo jobb är det som gäller :)

Nu måste jag svara friskisÅsa om jag vill va värd eller inte.. Hmm beslutsångest! Men de som känner mig vet vad mitt svar blir, har lite svårt att säga Nej ibland... :) Det här "barbell" passet kommer jag ändå gå på varje gång jag kan, så jag kan väl va lite schysst och ställa upp. Oj, nu har jag visst bestämt mig. 

Måste även bestämma mig om jag ska fortsätta med franskan, som börjar närsom?! Även på denna fråga blir nog svaret JA. Lika bra att fortsätta. Det är kul och jag Vill lära mig mer! Är bara rädd att det är alldeles för svårt för mig. Nivå 5 av 6, ja tjeeena. Men en spark i baken, så ska jag plugga på det jag lärt mig/lärde mig sist..! 

Guuud vad jag är glad att jag mår bättre! Hoppas att det fortsätter så :) Undrar hur det går för Aristea med "vårt" nya liv? Jag har ju varit himla duktig, som bara åt EN enda yoghurt i måndags, haha! Jag känner mig ganska värd en liten brownie, för Liiite synd om mig är det ju som inte kunna äta på 2 dar?! ;)

Hoppas Ni är friska och har det bra därute. Hoppas att Du, pappa, känner dig ok, jag fortsätter att håller tummarna!!

(Oj, jag skulle ba skriva lite allmänt om hur det har varit de här dagarna.. men det är väl kul att läsa lite mer
i detalj? :))

Puss & kraam 


Kommentarer
Postat av: Aristea

Klart du är värd en brownie! Skönt att du mår bättre. Mitt nya liv går utmärkt, tackar som undrar ;)Och ang franskan är det 7 steg allt som allt :P Klart du ska fortsätta mademoiselle :D Friskis kommenterar jag inte ens ;) Pusspuss

2010-01-13 @ 21:53:13
Postat av: mamma

skönt att du inte murillar mer...hoppas du piggnar till fort ..här är allt så bra det går, tycker pappa mår ganska bra , men väntar fortfarande...imorron ringer jag igen o efterlyser svar...få se om det händer nåt då... nääää tror inte det men försöker ändå kram/mamma o pappa o brorsorna som mår bra...

2010-01-13 @ 22:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Design av xoxonicole

RSS 2.0