Snöigt Luxembourg

Luxembourg är snöigt och vackert! Idag var jag ute med familjen och busade. Kastade snöbollar och åkte pulka, riktigt roligt! Eftermiddan ägnade jag åt att googla och tjura lite. Försökte hitta nån utbildning, jobb, resa som jag skulle kunna göra. Jag föstår inte att det ska va så svårt, jag vet verkligen inte.. hoppas att det klarnar snart, jag behöver ett nytt äventyr, en ny start.. Vill ha den där underbara känslan igen, som jag hade när jag skulle hit, till Luxembourg! Undrar hur det skulle se ut om jag hade en miljon i bakfickan? :)

I fredags skulle jag och Aristea ätit räkor på Chez Bacano, tyvärr så snöade det och det var kaos på vägarna så jag ville inte ta familjens bil. Stod och väntade på bussen ett tag, men insåg att det skulle bli alldeles för sent, så jag gick hem irriterad. Det var inte min dag helt enkelt. Men gott sällskap, räkor och singstar räddade kvällen :)

Natten till lördan sov jag oroligt. Ändå vaknade jag jättetidigt och kunde inte somna om. Det är åldern, säger mamma.. så kan fallet va?! :) Familjen åkte till Frankrike för att åka skidor och jag hade hela stora huset för mig själv. Det är så skönt att bara va. Sov en välbehövlig middag och tog sen bussen in till stan. Åt på chinarestaurang, var på bio ("Shakespear in love") och tog en drink med mina bästa Luxtjejjer! :)
Det var riktigt skönt att åka buss igen, gör ju aldrig det längre.. Det var jättehalt på vägarna, ändå körde busschaufören som en dåre, lite nervös var jag..

Jag har trott att det är februari i säkert två veckor nu, ska försöka komma ihåg att det är 1a februari imorrn och inte mars, vilket jag är glad över. Ibland önskar jag att jag kunde stoppa tiden.
Imorron ska jag iväg och handla och sen kommer Cynthia så ska vi fixa lite lunch ihop. Ska bara klura ut nån god pastarätt?! På kvällen ska jag till franskan, som faktiskt känns bra. Det var repetition förra gången, det känns så bra när man hänger med ordentligt och kan svara på frågorna. Lite har jag allt lärt mig :)

Jag & en tjej till är bjudna på afrikansk middag efteråt, till en trevlig tysk. Vi har sagt att vi ska försöka prata franska. Hmm, jag ska väl försöka iaf :)
Nu ska jag fortsätta lyssna på min enda lettiska Cd-skiva, som är jättebra och se om jag förstår vad de sjunger :)
Hoppas att ni har haft en bra helg!
Puss & kraam


Kommentarer
Postat av: mamma

hmmm...vakna tidigt o inte veta vilken mån...hmmmm...låter som det är mig du pratar om ..äsch Inga inget o bry sig om...huvudsaken är att man vet vad man heter...o jag vet ju att jag heter Hjördis ..såååå det är lugnt..kram /mamma

2010-02-02 @ 15:15:45
Postat av: Inga*

Haha! Det låter ju bra =)

2010-02-05 @ 17:33:54
URL: http://ingaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Design av xoxonicole

RSS 2.0