Skidresa!

Idag kom vi hem från Gérardmer, det har varit kanon!
I fredags kväll, när vi kom fram sa de att det inte var så mycket snö i backarna. Blev nästan lite orolig, men det behövde jag verkligen inte vara. Igår snöade det hela dan, det var för mycket snö i backarna.. Alla tre barnen försökte, åkte liftarna och tog sig ner för backarna, med hjälp förståss. Duktigt av dem!
På eftermiddagen gick de på skidskola, jag följde med Olle upp i backarna. Han föreslog den svarta backen och jag som bara åkt slalom på skidresan i 9an tvekade inte en sekund, förståss! Älskar utmaningar :) Det gick undan kan jag lova, men jag fixade det! Vilken utsikt och solen kom fram i ett par minuter, lycka!

Så undrar ni ju förståss om jag lyckades hålla mig på skidorna?! Det kunde ha gått illa.. Vi åkte en backe som egentligen var avstängd och jag föstod sen varför.. Det var mycket snö, ojämt och ibland isigt. Perfekt för att hoppa lite? Första hoppet gick jättebra, andra hoppet kom lite för fort och jag hamnade baklänges. Som tur var lyckades jag stanna och kunde fortsätta neråt, utan några fler hoppförsök, haha!
På kvällen åt vi en underbart god middag med deras vänner, på en charmig restaurang. Sen var det nattinatti, tjejjerna i ett & killarna i ett rum.

Imorse, efter en mycket god frukostbuffé, hade barnen skidskola igen. Jag köpte halvdagskort för att kunna åka med Olle, kändes fel att bli insmugglad igen :p Visste att vi bara skulle hinna med 2 backar, men det var det värt, det var perfekt underlag, men det blåste, snöade och var svinkallt! Som tur var fick jag låna hjälm & bra vantar. Hade jag inte haft så jävla ont i mina händer & fötter, för att det var så kallt, kunde jag njutit mer av åkturen.

Det var en helg att minnas! Jag är verkligen glad att jag åkte med familjen. Klart att det har varit mycket styr med tre barn, det hade vi räknat med. Jag känner mig gladare & piggare, inga ben brutna. Här i Lux är det ingen snö och jag hoppas på vårväder imorrn.
Jag är mer än nöjd! Tack!

Hoppas att ni också haft en bra helg!
Puss & kraam


Kommentarer
Postat av: mamma

uj uj ...sååå vackert , förstår att du haft det härligt..o alla armar o ben ..HELA...kramiz/mamma o pappa

2010-03-09 @ 08:01:48
Postat av: Mangan

Skönt att du kom hem med alla benen hela o klart man ska ta den svarta backen bland det första man gör om man inte åkt sedan nian. Tok-jänta!! Hoppas ni har en härlig vår/ Mangan

2010-03-11 @ 20:19:09
Postat av: Inga*

Haha, det är väl klart, Mangan! ;)Det är riktigt vårigt, idag kan det bli 17 grader säger de, åh så gött! :p

Hoppas att snön börjar smälta i Strålsnäs :)

2010-03-18 @ 09:44:39
URL: http://ingaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Design av xoxonicole

RSS 2.0